W jaki sposób dbać o jakość w firmie?

Każdy z nas popełnia omyłki, nie jesteśmy istotami nieomylnymi. Życie nas doświadcza, sztuką jest potrafić wyciągać dobre wnioski, jeszcze pokaźniejsza sztuką jest uczyć się na cudzych błędach. W dobie aranżowanych wszędzie osiągalnych szkoleń należałoby jest wykorzystać z takiego nauczania, aby na bazie cudzych doświadczeń wyciągnąć wnioski dla prywatnej firmy. Na takim szkoleniu nie powinno zabraknąć informacji na temat przygotowania do poprawnego słuchania – słuchania współpracowników, konsumentów i klientów. To fundament prawidłowego zarządzania. Bez kontaktu z środowiskiem nie będzie poprawnego i efektywnego zarządzania firmą. Identycznie istotne jest, by własne artykuły znać na wskroś i pamiętać o tym, iż diabeł tkwi w detalach.

Solidny kierownik klarownie precyzuje cele całego przedsiębiorstwa oraz własne, a także działa zgodnie z planem i kontroluje, czy w całej firmie prace toczą się też wytyczonymi ścieżkami. Zazwyczaj popełnianym pomyłką jest wydawanie rozporządzeń, wyznaczanie celów podwładnym i totalny brak zainteresowania tym, co się później firmie dzieje. Kierownik, jaki jest ignorantem, kończy być kierownikiem, albo niszczy jednostkę, którą prowadził – tutaj przyda się certika.pl – certyfikacja ISO 9001. Musi zatem pamiętać o starej zasadzie, iż najdrobniejsza nagroda jest dla pracobiorcy o dużo pokaźniejszą motywacją do sprawnej pracy niż najsurowsza kara. Nie uwielbiamy, gdy ktoś nam rozkazuje. Żyjemy to smutne w takich czasach, gdzie o posadę należy zadbać, a wszelkie dokuczliwości przyjmować z zaciśniętymi zębami. Pracodawca zawsze kojarzy się z jednostką wydająca polecenia, wyraźnie rozkazy jakim nie należy się sprzeciwiać. Jednakże pamiętać należy, że odgórne polecenia zwykle nie są pustymi kaprysami osoby zarządzającej przedsiębiorstwem.

Szef zawsze ma bez liku obowiązków i bezlik pracy, nie ma zatem czasu na wydawanie bezużytecznych rozporządzeń, które nie przyniosą jednostce gospodarczej pożytku w znacznie bardziej bądź mniej literalnym znaczeniu tego słowa. W wypadku, kiedy rządy firmy piastuje kilkuosobowy zarząd, nie ma nawet szans na to, by polecenia stanowiły tylko kaprys pojedynczej osoby, ponieważ rozporządzenia powinny być przegłosowane przez większość zarządu.

Patryk Nowak Autor

Dodaj komentarz