Co mogą zaoferować fachowcy od reklamy?

Kto pracuje w agencjach marketingowych? Czy są to ludzie, jacy ukończyli jakieś szkoły edukujące w tej dziedzinie? I tak, oraz nie. Posiadaczom agencji marketingowych w większości wypadków nie zależy tak w samej rzeczy na absolwencie jakiegokolwiek praktycznego kierunku. Istotne, aby był kreatywny, pomysłowy i pracował z pasą. To oczywiście nie oznacza, iż pracę w takiej agencji może odkryć każdy. Pracodawcy chętnie angażują osoby, które ukończyły studia humanistyczne. Sympatycznie zauważani są absolwenci takich kierunków, jak filologia krajowa lub dziennikarstwo. Mogą oni pracować jako copywriterzy, gdyż tworzenie spójnych tekstów nie powoduje im większej trudności i z lekkością manewrują słowem. W agencjach można także spotkać np. grafików-zapaleńców, którzy w żadnym razie nie przerwali informatyki, jednak są świetni w tym, co robią.

Każda agencja reklamowa ma z reguły parę działów. Ich ilość zależy do wielkości firmy, nieraz jednakże występuje w agencjach podział na: dział handlowy, dział kreacji, dział wytwórczości, dział promocji, dział strategii (analiz) itp. Dział pomysłowy to miejsce, w jakim pracują ludzie pełni pomysłów. Kogo można tam spotkać? Na samym wierzchołku reklamowej hierarchii stoi dyrektor kreatywny. Jest to postać nadzorująca cały proces kreacji, a też obowiązkowa za całokształt powstającej strategii reklamowej. Jest koordynatorem zespołu mu podlegającego.

Pasuje również za to, żeby budżet przeznaczony na daną kampanię został odpowiednio spożytkowany – przetestuj Cold mailing – Interim Sales. Podwładnym dyrektora pomysłowego jest dyrektor artystyczny. Osoba ta absorbuje się uzgodnieniem działań kreatywnych, wszystkiego tego, co związane jest z artyzmem, sztuką w czasie procesu powstawania reklamy. Art director (bo tak jest częściej, z angielska, zwany) nadzoruje też imprezy promocyjne związane z produktem. W dziale kreatywnym spotkamy też naturalnie copywriterów. Są to osoby odpowiedzialne za tworzenie sloganów reklamowych. Współdziałają z art directorem oraz grafikami. Obszerne agencje reklamowe posiadają nawet kilkanaście takich zespołów kreatywnych, a są także takie, w których nie ma copywritera. Wiele zależy od potrzeb firmy.

Patryk Nowak Autor

Dodaj komentarz